woensdag 29 oktober 2008

Vogelverschrikkers


Een paar jaar geleden maakte ik in het voorjaar vogelverschrikkers voor in mijn tuin..omdat het zo leuk is om te doen en omdat het de tuin zo grappig opleukt...Als afschrikmiddel voor de vogels werkte het niet want die gingen er gewoon op zitten. Ik had een vaste gast, een ransuil, die lekker op een arm van de vogelverschrikker ging zitten om zo de boel goed in de gaten te houden. Deze kleine vogelverschrikker stond in het kindertuintje, het deel van de tuin dat ik voor zoonlief had ingericht....zijn tuinbelevenissen beperkten zich alleen tot het halveren van slakken en het plukken van aardbeien.... en.. o ja...vanaf het dak van de boomhut de boom inklimmen.

Voor het aardbeientuintje had ik deze gemaakt... Op deze ging de uil af en toe zitten.


Een ouwe taaie, zo zien ze er uit als ze een paar jaar in weer in wind hebben buiten gestaan.

Deze had ik versierd met groenten en fruit...moest de zaailingen in de gaten houden.



Deze was wat rijk gevuld met stro...vandaar de dikke buik...


Zo zag ze er een paar jaar later uit...


En nog een keer het kindertuintje, de stokjes bij de planten waren parapluiestokjes, heel oud, en waren met koninginnedag in trek bij de kinderen als wandelstok of om de lampion aan te hangen. Op de achtergrond de boomhut: Villa Pruimeboom.

Geen opmerkingen: