maandag 25 oktober 2010

lekker rommelen

O wat gaan de dagen weer korten en wat wordt het weer koud en nog kouder buiten...reden te meer om lekker bij de kachel te gaan zitten aanrommelen...
De afgelopen jaren heb ik wat kaarten gekocht op rommelmarkten, soms alleen om de voorkanten, soms ook om de aandoenlijk zorgvuldig gekozen teksten op de achterkant....
Ik heb een paar witte schriften gekocht met harde kaften en die heb ik bekleed met oude stofjes, kantjes, knoopjes enz.. en daar bewaar ik nu de kaarten tussen.
Tafelkleden waar toch al een vlek in zat en die helemaal niet goed zijn voor mijn image om als zodanig te gebruiken krijgen zo nog een leuke bestemming..als boekenkaften...

Deze kaart is er één uit een verzameling gericht aan een jongetje dat samen met zijn moeder op een woonboot in Delft woonde als ik het goed begreep uit de tekst van een tante..wat is er van het jongetje terecht gekomen?... Hij woonde op het Oosteinde in Delft...






6 opmerkingen:

irene zei

Wounderful pictures!
I like it!

Irene

*Ulrike* zei

What beautiful ladies in the photos, and I especially like the wedding one

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Lieve Sylvia,

Inderdáád hoe zal het met het jongetje gaan?... Je bent een èchte romanticus met veel gevoel bij al je kantjes en oude kaarten met prachtige teksten! Zoiets zet mij ook aan het filosoferen... of je het wilt of niet.
Zeg wat een goed idee om zo van mooie gedeeltelijke tafellakens die kaftjes te maken! Laat zoiets maar aan Sylvia over... Ja, de avonden zijn nu lang genoeg voor jullie om weer aktief te zijn met knutselen. Hier régende het vandaag (éindelijk ja...) dus is het ook vroeg avond.
Gisteren en eergisteren geluk gehad toen mijn lieve Vietnamese vriendin uit Escondido, Californië even hier op bezoek was met haar vriendin. Het was uitzonderlijk mooi weer! Dus weer een paar mooie herinneringen rijker.

Lieve groetjes uit Georgia/USA

MariettesBacktoBasics

hokje zei

Wat een sfeervolle plaatjes en wat een goed idee om je restjes in te verwerken!

Fijne dag,
Miranda

natuurlijk groen en doen zei

Het is weer helemaal op z'n "sylviasch" met andere woorden het is tot in de puntjes verzorg

groetjes Bep

Zawadi-Atelier zei

WOW!!! Dit is helemaal mijn blog ... wat een zaaaaaaaaaligheid ... zo sfeervol allemaal om me aan te verlekkeren! Jouw blog ga ik absoluut volgen ...

'k Heb een heerlijke schat aan kantjes enzo, dus veel inspiratie! Maar niet alleen dat: ook lekker DOEN! Freubelen!

Jou nodig ik ook graag uit om een bezoekje op mijn blog te brengen: witwitterwitst! Een kneuterige dag toegewenst, liefs van Doortje!