maandag 3 januari 2011

Van zo'n stuk oud kant kan ik zo gelukkig worden...Dan stel ik mij zo voor dat het helemaal met de hand gemaakt is en ook nog door iemand is ontworpen die daar echt haar best op heeft gedaan...Ik zeg: "haar" best, want het is zo mooi...moet wel een vrouw geweest zijn die het heeft bedacht...

Oude knoopjes...ook om helemaal van uit mijn dak te gaan...en als het dan ook nog parelmoer knoopjes zijn die ooit aan oude blouses hebben gezeten en 'wie weet waar op de wereld' allemaal zijn geweest....weer zo'n geluksmoment...

Vorig jaar vond ik op een kofferbakverkoop een oud doosje met kleine zakjes kraaltjes en pailletten, gesorteerd en in kleine zakjes gedaan en dan ook nog dichtgeniet....te leuk... ik vind het gewoon jammer om de zakjes te openen maar ze zullen er toch één dezer dagen aan moeten geloven...

Gelukkig was mijn oma met dezelfde tik besmet als ik..ze spaarde ook alles zodat ik nu in haar voorraad oude kaarten kan rommelen....




Moet je kijken naar de quilt waar de broche rechtsboven op ligt...een grote satijnen of zijden quilt, helemaal met de hand doorgequilt...was geerfd door iemand en daarna gewoon op de rommelmarkt weer verkocht...ik snap het niet....

7 opmerkingen:

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Lieve Sylvia,

Ja, zelf ben ik ook een kant-liefhebster en kan mooie stukken gewoonweg strélen. Mijn man bracht van zijn People to People Ambassador Program trip naar China mooie zijden geborduurde zakdoekjes mee; die zijn zó mooi! Zoveel steekjes, zóveel liefde. Hier noemt men het terecht 'labor of love'.
Als klein meisje stond ik op de tenen met de neus tegen de etalageruit van mijn oud-tante's hoedenwinkeltje. Drómen...
Jij zou een prácht meid voor Bonneterie zijn; een hoedenmaakster die té laat geboren is. Maar het blijkt weer op z'n retour te zijn, zij het traag.

Vergeet niet naar mijn International GIVEAWAY te kijken...

Liefs,

Mariette's Back to Basics

Claudia Leertouwer zei

Wat een heerlijke nieuwe uitdaging!

Roos zei

wat een mooie blog heb je zeg en ook nog een geweldige hobby , vind het allemaal erg prachtig .

groetjes Roos

cottonreel zei

I love your blog , Do you sell your hearts--cottonreel

Ineke Original zei

Wat een heerlijkheid.

hokje zei

Wat een heerlijke blog, heb even genoten van alle mooie kant!

Fijne avond,
Miranda

Rika zei

Wat een mooie blog,
prachtig die spulletjes die je op de rommelmarkt gevonden hebt!