maandag 15 december 2008

kerstboom vol hartjes

Collage van verschillende soorten religieus kant uit een Katholieke kerk, sommige stukken van altaarkleden zijn tientallen keren met veel geduld en kleine steekjes versteld en dat vind ik nu juist zo mooi..ik denk dat de verstelsters misschien wel dachten dat ze voor Onze Lieve Heer zelf bezig waren want het is superknap gedaan... De letter M is van een tasje dat ik geerfd heb van mijn oma, aan de voorkant staat de letter en aan de achterkant is een bosje bloemen geborduurd.
Het beeld van de engel komt uit België, ze was eerst zilver maar ik heb haar met latex weer wit gemaakt...





De Maria (ben het helemaal eens met de reactie van Brimstone....het is inderdaad een Maria..en geen engel..ik ben deze dagen zo in hemelse sferen dat ik het allemaal niet zo helder meer zie) staat op een kastje in de gang, over de spiegel heb ik een stuk kant van een altaarkleed gehangen omdat de weerkaatsing van het licht dan mooier is.








De kerstboom staat en de eerste 30 zelfgemaakte hartjes hangen erin. Ik had eerst gedacht een lintje aan elk hartje te zetten maar ik heb nu toch gewoon dunne kerstballenhaakjes door de hartjes gehaald en ze zo opgehangen. Als ik ze dan na de kerst ergens wil neer leggen is dat leuker. Het is een mooi gezicht -al zeg ik het zelf- want door het licht van de lampjes schitteren de kraaltjes en steentjes extra mooi...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hartjes komen echt schitterend tot hun recht in je boom. Ik vind ze allemaal zo mooi.

Het oude kant is prachtig. Met het liefdevolle verstelwerk is het echt doorleefd.
Je engel (is het trouwens geen Mariabeeld?) past helemaal bij het oude kant.

Catharina Maria zei

Wat een prachtige foto's zijn dit weer !
En je kerstboom met hartjes ....daar ben ik helemaal stil van zo mooi !!
Jouw hartje is hier aangekomen en ben daar super blij mee !
Het muisje is nog niet af , maar voor de kerst hem je hem ook binnen
Lieve groet van Rini

casa nostra zei

wat een werk om al die hartjes te maken, maar ziet er heel mooi uit. je beeld is ook prachtig en mooi gedaan met dat kant over de spiegel.