zondag 7 december 2008

kerstkaarten uit de oude doos














Van mijn oma van mijn moeders kant heb ik de verzameling kerstkaarten geerfd...zij heeft in haar leven geloof ik nooit één kerstkaart weggegooid dus het is een ontieglijke berg. Het hele jaar liggen ze in de kast maar in december haal ik ze tevoorschijn en bewonder de mooie plaatjes en lees de handgeschreven verhaaltjes achterop.



Deze kaarten zijn toch wel een beetje anders dan sommige kaarten van tegenwoordig waar een adressticker op zit die zo uit de printer is komen rollen en dan liefst ook nog een sticker met de afzender en de beste wensen. De oude kaarten vertellen een verhaal over hoe het leven vroeger is gelopen...in tijden van grote droefenis lijken er veel meer kaarten ontvangen te zijn...als een steuntje in de rug voor de geadresseerde.



De fel gekleurde kaarten met veel glitters kwamen helemaal uit Canada want 2 broers van oma's kant hadden in de jaren 40 de stap gewaagd en zijn geemigreerd....tot ver in juni zette oma de kaarten op de schoorsteenmantel als bewijs van uit welk een avontuurlijke familie zij stamde.

2 opmerkingen:

Catharina Maria zei

Ben het helemaal met je eens dat post met stickers niet echt geweldig is .
Leuk jouw verzameling oude kaarten .
Ik heb er een paar waar nog van die zijden bloemetjes op staan net als in oude poësie albums .
Rini

Rumour has it zei

Geweldig dat je zo´n verzameling hebt geërfd! Die kaarten van vroeger zijn trouwens stukken mooier dan die moderne van tegenwoordig die nergens op lijken. Ik ben benieuwd wat er nog allemaal aan schatten op je blog tevoorschijn gaat komen... :)
Fijne zondag!