maandag 6 februari 2012

het idee dat ik op één van de quiltblogs las om voortaan GEEN lapjes meer te kopen maar het voortaan te doen met wat nog in de kast ligt sprak mij reuze aan.
Ben dus gaan winkelen in eigen huis en heb afscheid genomen van het idee dat ik hier met goed fatsoen nog ooit van zijn levensdagen fatsoenlijk inpas.....

Ook afscheid genomen van het idee dat manlief dit door mij gekochte overhemd werkelijk gaat dragen....



Heb zijn Ralph Lauren overhemd al een tijdje geleden op moeten offeren om er een babyquilt van te maken, voor een meisje, zie oudere posten....


heb wat gordijnen en wat kantjes her en der vandaan geplukt...


Wat kleedjes van een Franse rommelmarkt, 10 jaar geleden gekocht omdat ik ze zo aandoenlijk vond.....Ik heb nu toch maar besloten morgen naar de Markt te gaan want ik heb echt veel te weinig stoffen...babyquiltje op de eerste foto is bijna klaar, d.w.z., de top is klaar, maar nu de tussenlaag er nog tussen en nog quilten....niet mijn allergrootste hobby want ik wil eigenlijk aan een nieuwe beginnen....er liggen hier in huis dan ook zeker 10 tops die nooit tot een echte quilt zijn gekomen omdat ik te lui ben om ze af te maken.....




6 opmerkingen:

Claudia Leertouwer zei

Doe aar de groeten aan Lucien!

Evelyne zei

Wat een leuke quilt! Ik zou willen dat ik van die leuke stofjes kantjes en kleedjes had om een quilt te maken. Wat jammer dat je ze niet door quilt ik vind ze bereleuk en zou ze afmaken! Succes!!!!!En ik hoop het resultaat te zien als het klaar is!
Groetjes, Evelyne

Klaudia zei

Hallo Silvia,

De baby quilt ziet er al geweldig ... Voor mij is het patchwork is ooit begonnen als dat ik heb gemaakt van de bestaande resten, naaide iets nieuws ... en je UFO's (unfinished objects) en u op weg bent klaar toch .... Ik heb ook ik nog steeds een aantal UFO's zijn zo;-).
Uw Hartjes is in de zijbalk, zoals altijd, mooi.

Groetjes Klaudia

PS. Hoffentlich wurde es nun auch mit Google richtig ins Niederländische übersetzt?

Quilting Moesje zei

Bedankt ook voor je reaktie ...
Leuk wat op elkaar reageren kan doen ... Ik heb mijn weblog bijna 3 maanden en ik kan er zoveel in kwijt ongemerkt gaat het zijn weg ... heel verrasssend ook...
Maar wat een lieve babyquilt en ook de gekozen stofjes, kantjes e.d :o)

Els van Gemeren zei

stofjes vind ik ook erg leuk om naar te kijken, maar met de naaimachine heb ik echt een haat liefde verhouding. wanneer ik dan naar een mooie quilt kijk dan denk ik, toch op een dag....

Angela zei

Ik zie je bent gebeten door een quilt bug, er zijn er pillen voor... maar neem ze voorlopig maar niet, want je quilts zijn zo mooi en wij genieten ervan.
Groetjes,
Angela.