donderdag 6 november 2008

Lapjeskatten

Omdat ik zo van stoffen hou vind ik het leuk om er wat van te maken...quilts...hartjes...of lapjeskatten. Deze lapjeskatten zijn gemaakt van oud linnen, oude bedstedehoezen, oude kanten slopen, oude theedoeken...ik neem dan de exemplaren die niet geschikt meer zijn voor gebruik. Ik knip er vierkantjes van, zet ze aan elkaar tot lappen van 40 bij 40 cm en maak daar de katten van. Je kan ze natuurlijk ook van andere stoffen maken...zoals:

- oude kleertjes van de kinderen

-de oude overhemden van je man

- de goede overhemden (zo nieuw mogelijk) van je aanstaande ex-man

- de kleding van de rest van de familie

- of gewoon van nieuwe stoffen

Als de poes in elkaar zit komt het leukste: het borduren van de snuit en het maken van een halsbandje en ogen...ik maak ze van knopen. Het halsbandje maak ik van oud kant.

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Sylvia,
Ik zat gisteren met je man in de bus en hij vertelde van je blog. Ik heb vandaag gekeken en ik vind de sfeer prachtig. Vooral de pompoenen, je nieuwe slaapkamer en de witte foto's uit Parijs zijn erg mooi. Dat witte houten huis uit Amerika is ook mijn droomhuis. Je hebt echt gevoel om goed te fotograferen! Ik zal je bij mijn favorieten zetten.
Groetjes, Elles Beekman