vrijdag 28 november 2008

zakdoekje leggen












De ontieglijke verzameling witte zakdoekjes van Jeannette hebben we deze week eens aan een inspectie onderworpen. De kanten zakdoekjes zijn zo verschrikkelijk mooi gemaakt dat je je ogen soms niet gelooft...Wat bezielde de dames die ze maakten? Waren de zakdoekjes bedoeld voor trieste gebeurtenissen als een begrafenis of wellicht een huwelijk (waarbij je soms ook van pure emoties de tranen rijkelijk ziet stromen)? De zakdoekjes zullen toch niet bedoeld zijn geweest voor een Hollandse verkoudheid want als ik mijn gok erin zou snuiten blies ik er dwars doorheen....Al met al vind ik wel eens dat er te weinig waardering is voor al het handwerk door de eeuwen heen van onze grootmoeders, overgrootmoeders en wat daarvoor nog kwam.
Hartje nummer 13 is klaar....

1 opmerking:

Unknown zei

Goedemorgen zou u eens contact met me op willen nemen want ik ben nl op zoek naar mooie zakdoekjes voor het schilderen van stillevens.
Via ghmaas@xs4all.nl Misschien kunt u me verwijzen naar de site waar ze te koop zijn ? www.hellamaas.nl is mijn website.
Hartelijke groet, Hella Maas