maandag 10 mei 2010

mijn tuintje...zo blauw


It's blue monday again, hosted by Sally from http://smilingsally.blogspot.com/ and for this post I'll take you to my own garden, to my greenhouse...



Beetje uit de hand gelopen hobby...het sparen van blauw servies..het maakt mij niet veel uit of er een stukje af is of een klein scheurtje in zit..als het maar blauw is en een tikkie Frans.

Zo vulde ik mijn kasten in onze woonkamer stuk voor stuk met blauw en nog eens blauw..tot het op een kwade dag man en zoons te veel werd en de hele servieshandel moest verhuizen.

Onder luid protest heb ik de boel in verhuisdozen gedaan en heb ze keurig in mijn kas weer uitgepakt waar alles toch ook wel tot zijn recht komt. Bovendien kan ik het nu combineren met vaasjes bloemen uit de tuin en dat is best leuk, Vergeet-me-nietjes deze dagen.

16 opmerkingen:

Loveforpiemonte zei

Kijk dat is natuurlijk nog eens origineel, servies in een kas buiten!!! Geweldig toch. Ziet er in ieder geval prachtig uit deze verzameling, ik hou er ook van.
Wens je een fijne week,
Madelon

Coty Farquhar zei

To my dear twin, Sylvia,

I'm sorry it's been a while since I have visited you. I have just logged onto my blog and your story has just arrived.

I love all the blue and white and I adore your gardens shots down below. What an amazing home and garden.

Sending lots of love from Australia,
XX Coty

Marie zei

So lovely. Gorgeous porcelain :-)

Porva Inn - Greenvalley Estate zei

Geweldig idee..blauw porcelein in de kas. Je hebt daar in elk geval prachtig licht. Vindt het wel wat hebben dingen neer te zetten of te gebruiken op plaatsen waar je het niet verwacht. Vindt je verzameling zeker de moeite waard om gezien te worden. Ben op een blog ook iemand tegen gekomen die in haar kas een vintage winkel is begonnen. Dat zag er ook erg leuk uit.
groetjes Trudy

Rinkly Rimes zei

What perfect blue crockery! Is any of it Delft?

fitty's pinky rose cottage zei

beautiful mosaics as always Sylvia.. love your china.. soooo beautiful! thanks for sharing and have a good week!

Passione Helena zei

Dit is leuk zeg!!!

Prachtig al het blauw bijelkaar. En dan ik de kas GEWELDIG!

Geniet van je mooie blauwe stukken serviesgoed!


Fijne dag,
Lieve groetjes, Helena

Fågel Blå zei

Oh my god so beautiful pictures here in your blog!
I am coming back soon!
Kathrine

Lynn zei

Very pretty!

*Ulrike* zei

The blue and white is so pretty, and love the garden pics!

SmilingSally zei

I love the blues. What a beautiful collection you have, Sylvia. Happy Blue Monday.

Kom Achterom zei

Heerlijk het lijkt me helemaal gezellig om bij jou in de kas langs te komen!
Ik vind het wel een bijzonderen oplossing maar alles komt vast heel mooi tot zijn recht met al dat licht dat naar binnen valt.
Wat ziet het er allemaal prachtig uit!
Ik zou best nog wat meer van je kas willen zien.
Ik wens je een hele fijne week
Yolanda

Marice zei

oh my! what a wonderful collections! :)

u may view mine here

Alison Gibbs zei

Your blue and white mosaics are just fabulous. Thank you for sharing their beauty with us
Alison

Caatje zei

Blauw, blauw ik hou van jou ;-)) geweldig al die leuke spulletjes bij elkaar.

Carina

Monica zei

So beautiful Sylvia! Hope you're doing well, sorry if I've been absent for so long.
Love your blues!
Monica.