zondag 7 december 2008

eenzame kerst/De Noordsingel Rotterdam











Vanmiddag zijn we naar onze dochter in Rotterdam Noord gegaan om haar het Sinterklaaskado te brengen dat Sint per abuis nog op haar oude adres had afgeleverd. Meteen maar even een wandelingetje gemaakt door de buurt...mijn vooroordelen over Rotterdam blijken niet te kloppen want er zijn best nog heel mooie wijken, met mooie oude bomen en sfeervolle woningen...



Zo is daar bijvoorbeeld de Noordsingel met daaraan het oude Gerechtsgebouw dat stamt uit 1899 en dat nu niet meer in gebruik is als rechtbank..Met daaraan vast de gevangenis Noordsingel. Ik weet niet of die nog in gebruik is als gevangenis. Een eenzame kerst hoef je er niet te hebben want je wordt volledig ondersteboven gelopen door de plaatselijke ganzen.



De bomen aan de Noordsingel zijn zo prachtig oud en mooi van vorm...de platanen alleen al, de balletjes die erin hangen lijken in deze dagen wel kerstballen...







We beleefden een waar hoogtepunt toen we onze Sinterklaaskado's mochten ontvangen die Sint dit jaar bij dochterlief in Rotterdam Noord had afgegeven. Haar vader kreeg nespressokopjes (rond) met schoteltjes (vierkant) Ik kreeg.....hoe toepasselijk...een schort en manlief kreeg zijn eerste door dochter zelf gezette kop koffie.. waarvan akte



Zij is sinds kort geheel zelfstandig maar moet de fijne kneepjes van het koffie zetten nog onder de knie krijgen (dit was het kopje zoals het geserveerd werd..er was nog niet uit gedronken)

P.S. Ben juist gebeld door dochter naar aanleiding van deze publicatie..ze is een beetje bang dat de mensen een vertekend beeld van haar krijgen...ze heeft een half jaar in Parijs gewoond en bezwoer mij dat dit de Franse manier van koffie zetten is...ik loop gewoon een beetje achter en denk nog niet internationaal.

3 opmerkingen:

Brigitta zei

Ik moest even flink bijlezen, maar je hebt weer schitterende dingen laten zien Sylvia. Echt even lekker ontspannen voor mij.

Catharina Maria zei

Voortaan gewoon kleinere kopjes meenemen dan is het toch een perfecte Italiaanse espresso !
Je vond bij mij m'n muisjes leuk , kunnen wij een deal sluiten ?
Een muisje voor een hartje ;o)
Nee heb ik en ja kan ik krijgen toch ??? Ik hoor wel van je .
Groetjes van Rini / Catharina

Rumour has it zei

Hahaha, wat een grappige tekst heb je hier neergezet! Als dochter zou ik misschien ook reageren zoals de jouwe heeft gedaan :D
Ik moet wel altijd lachen om je humor!!