vrijdag 19 december 2008

Witte kerst Jeannette

Oude vogeltjes voor in de kerstboom...zo lief




Wij kunnen helemaal gelukkig worden door gewoon een uur naar de bordenkast te gaan zitten kijken die helemaal is ingericht als Kerstkast.....alles glimt en blinkt en overal zit een verhaal aan...De kerstversieringen zijn bijna allemaal antiek (net als wij zelf) en hebben vast een hoop meegmaakt...
Het zilverwerk poetsen was even een klusje maar dan heb je ook wat





Ik wil het de rest van Nederland (wat zeg ik "de rest van de wereld") niet onthouden....Het is een compleet kersthuis bij Jeannette en het is gewoon jammer als de kerstdagen straks voorbij zijn. Vooralsnog hebben we geen plannen om bij haar thuis of bij mij thuis ooit een Open Huis actie te gaan organiseren. Het idee van Marja uit de voorkamer om de bezoeksters dweilen onder de schoenen te binden sprak ons echter wel erg aan...misschien als we de dames ook nog tot het hanteren van een plumeau en een stofdoek kunnen verleiden het ooit wel realiteit kan worden. De Kerst is leuk maar we zullen wel blij zijn als Oud en Nieuw voorbij is en al onze kinderen hun ledematen nog hebben.
Het hartjes maken begint inmiddels een virus te worden dat om zich heen grijpt en waar nog geen inentingen tegen beschikbaar zijn..

4 opmerkingen:

http://truutske.blogspot.com zei

Wat heb ik genoten van alle mooie kerstdecoraties.
Wat fijn dat je ons wilde mee laten genieten. Prachtig/geweldig zo ontzettend mooi joh.
Ook de hartjes ....kan me indenken dat je dit virus eigenlijk niet eens meer 'kwijt'wilt. Tis toch een plaatje!!!! Nu las ik dat je er 1 hebt geruild met de muis van Rini. Oh...wat zal die witte muis zich bij jou thuis voelen.
Ik wens je een heerljke feestdagen en kom graag nogeens buurten op je blog.

Anoniem zei

Sylvia,

Er super gefotografeerd en geschreven. Je kan echt zo in de Ariadne. Ga echt in de kerstvakantie een berichtje naar ze sturen en verwijzen naar je blog. Echt superrrrrrr!!!!!!!!

Miranda

Anoniem zei

Oh, die nieuwe foto's zijn weer schitterend.

Dat uur gelukzalig-voor-je-uit-staren kan ik me helemaal voorstellen.

Kom maar op met die plumeau, stofdoek en dweil..., doe er als bonus nog stofzuiger bij, maakt niet uit, haha.

Jeannette zei

Wat gezellig om te lezen over een andere Jeannette, vooral als ze zulke mooie kerstversieringen heeft. :) Bedankt voor de humoristische en gezellige verhaaltjes op je blog. Zo ben ik toch weer een beetje in Holland.

Liefs uit Potsdam,
Jeannette