zondag 14 december 2008

Kerst- en nieuwjaarskaarten







Deze kaart kreeg mijn moeder in 1940...met een postzegel van 1,5 cent erop....


Deze kreeg mijn moeder toen ze nog geen jaar was..van een tante...


Deze is helemaal grappig want de tekst staat op de kaart terwijl de kaart op zijn kop is.


Deze is uit 1941, er staat op:



Ik ben maar heel klein

Maar met mijn beste wenschen

Wil ik niet ontbreken lieve menschen

Op dit nieuwjaarsfestijn


Deze is uit 1949, geen huisnummer, geen postcode en toch aangekomen....



Deze kaart kreeg mijn moeder van een vriendinnetje in 1952

Wat zijn oude kaarten toch mooi...of lijkt dat nu maar zo omdat ze al zo lang bewaard zijn? In de tijden dat men elkaar nog niet via de computer de beste wensen kon sturen waren mensen misschien ook zuiniger op hun kaarten? Koesterden ze hun vriendschappen meer? Ik weet het niet...maar ik vind het megagenieten om de verzameling oude kaarten nog eens lekker door mijn handen te laten gaan.
Hartje nummer 30 is klaar, stof van een altaarkleed als ondergrond, daaroverheen een verknipt gehaakt kleedje en kralen uit een ketting van mijn oma....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een mooie oude kaarten.
Vind ze vertederd.
Dat ze zo goed bewaard zijn gebleven is wel bijzonder.
Geniet ervan!
Marja

Anoniem zei

Hallo Sylvia,
Je moeder heeft mij de link van je weblog gestuurd.Mooie plaatjes en leuke verhalen. Mijn complimenten. Je mag ons nieuwe huis in Delft ook onder handen nemen:) Ik zie dat je ook een aantal rommelmarkten hebt bezocht. Mocht je interesse hebben in antieke meubels. Een vriendin van mij heeft een garagebox vol oude meubels (ze heeft de meubels gekocht van een vriendin die naar India is verhuisd).
Groetjes,
Gülay

Anoniem zei

Wat leuk dat je de originele kaarten nog hebt, met een verhaal erbij.

Kerstkaarten geven een mooi tijdsbeeld. Ik ben er dit weekend digitaal mee bezig geweest.