maandag 8 december 2008

Vandaag is wit

Het zou vanaf nu makkelijker moeten zijn een reactie te plaatsen na een bericht want ik heb (na een slimme tip van Zeeuws meisje Marja) wat aan mijn instellingen veranderd.











De gang boven is niet zo groot, er komen 3 deuren op uit die ik kalkwit heb geschilderd, de trap van beneden komt er op uit...ook wit geschilderd door manlief zelf hetgeen een niet te onderschatten klus is geweest... en de trap naar zolder begint er, moet nog wit geschilderd worden maar is gelukkig door een linnen gordijn aan het oog onttrokken.

Op de overloop staat Het bakkerskastje. Een wit meidenkastje dat ik gevonden heb langs de weg...d.w.z. bij de kliko van onze plaatselijke bakker B. Het was van donkerbruin gehout grenenhout, de deurtjes lagen er naast, hier en daar waren er hoekjes af en er zat wat houtworm in...de plaatselijke bakker kon niet begrijpen dat ik er nog iets in zag maar was blij dat hij er vanaf was.
Ik heb het eerst meegenomen naar mijn volkstuin om het daar te gebruiken.
De buurman op de volkstuin heeft me eerst helemaal lens gescholden over waar ik nu weer mee aankwam: "Wat moet je met die t...zooi" (hij bedoelde: Wat moet je met die door andere mensen afgedankte vreemde spullen") maar stond daarna klaar met zijn lijmklemmen en zijn onmetelijke Know how om het kastje weer in zijn oude glorie te herstellen. Ik heb het daarna kalkwit geschilderd en vanaf de tuin weer mee naar huis genomen. Alles op en in het kastje komt van de rommelmarkt.


Als het geen kersttijd is staat het er zo bij maar nu het kerst wordt zet ik het lekker vol...


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh, wat een prachtig sfeertje heb je weer gecreëerd. Het lijkt een verstild besneeuwd kerstlandschap. En die rozen, zijn die ook met kalkverf wit geschilderd, of zijn die van fimoklei? Prachtig, ik heb genoten, dank je wel weer voor deze mooie foto's.
Marja

Catharina Maria zei

Het zijn weer prachtige foto's , ik kijk mijn ogen uit !
Groetjes Rini / Catharina

Brigitta zei

wat een schitterend kastje Sylvia, ik kom nooit zoiets tegen langs de kant van de weg LOL